Zuid-Thailand

23 maart 2017 - Tambon Ko Phayam, Thailand

We kwamen aan in Au Nang waar we in de avond even hadden rondgekeken (en weer ons eerste thaise street food aten).

We gingen met een heerlijk bootje naar een van de mooiste stranden van thailand, Railey beach, wat echt mega mooi was en waar je lekker kon zwemmen! We vonden Au Nang niet zo super leuk dus gingen we die zelfde middag met de boot naar koh phi phi. We gingen onze eerste avond daar uit, er waren allemaal vuurshows op het strand. Later was iedereen op het strand aan het dansen, touwtje springen en de limbo aan het doen wat het echt super leuk maakte!

Omdat we in een heerlijk resort (soort van) zaten hadden we lekker bij het zwembad gezeten en natuurlijk heerlijk gegeten, S'avonds weer naar de leukste strand feestjes gegaan.

De volgende ochtend wilden we door naar het national park, we kwamen na een lange boot tocht aan in Phuket en wilden meteen door naar het park, helaas kon dit niet meer en moesten we een nachtje in phuket blijven. We dachten dat is niet zo erg! Want in phuket leek zou je heel goed kunnen feesten, we liepen naar de mega mega grote straat waar het te doen was, overal waren clubs. Helaas viel het super erg tegen omdat 50% van de mensen die hier uit gingen vieze oude mannetjes waren opzoek naar een thais meisje, de andere 50% waren Koreanen (waar we meestal wel nog leuk mee kunnen dansen).

De volgende ochtend konden we gelukkig weg uit phuket, we gingen met de bus naar koh sok national park waar we in een heel leuk hutje uitkwamen om in te slapen, als een soort van camping liep je door alle andere hutjes naar je eigen.

De volgende dag gingen we met een tour in het park naar het grote meer, we gingen met wat anderen van ons groepje in een open busje die veelste hard reed, gelukkig wss het uitzicht geweldig. We kwamen bij de boot aan en na dat we ons gewicht hadden verdeeld kon deze super mooie boottocht beginnen. Overal waren super hoge rotsen en bergen, echt heel mooi om te zien! Na een uurtje kwamen we bij de plek waar we gingen lunchen, hierna gingen we na een stukje hiken naar de watergrot. Ik bleef met 2 andere meisjes over om de grot in te gaan, met een enge gids en een slecht zaklampje maar wat was het gaaf! We liepen / zwommen door de grote grot met onderweg allemaal stalagnieten, watervallen en andere mooie dingen! We konden toen we terug waren nog even zwemmen en daarna gingen we terug met de boot weer lekker genieten van het uitzicht!

We gingen de volgende ochtend weer verder, nu met een busje, bus en boot naar koh phanang we wilden hier nog leuk uitgaan maar blijlbaar kon dit niet echt meer toen wij er waren (er was bijna niemand). We kwamen aan en huurde een scootertje waar we met 2 backpacks, 2 kleine tassen en onszelf opgingen om 30 minuten naar ons hostel te rijden. We gingen daarna super lekker eten op de night market.

De volgende dag wilden we het eiland verkennen op de scooter, we reden richting de bergen waar het mega hard begon te regenen, het verkennen van het eiland ging niet super goed ( omdat we er achterkwamen dat er niet heel veel te zien was). Daarom kochten we een ticket om de dag erna weer weg te gaan naar mijn laaste eilandje van mijn reis.

We kwamen na een hele dag reizen aan in koh phayam, het was een lange hongerige reis omdat we altijd vergeten om eten van te voren te kopen. Dus om 6 uur savonds gingen we lekker ontbijten, we huurden een scooter om weer met de backpacks opzoek te gaan naar een slaapplek, al snel vonden we een hutje bij de zee wel met wat kakkerlakken en zelfs een kikkertje als huisdier maar verder was het een leuke plek.

Na een heerlijke ochtendduik gingen we het eiland 'verkennen' het bleek alleen niet zo groot te zijn en na wat mooie plekken gezien te hebben hadden we eigenlijk alles wel gezien. Dit eiland zou het eiland van de backpackers moeten zijn, helaas kwamen we er 0 tegen en moesten we onszelf vermaken door naar oude hippies te kijken. Na het hardlopen met een hele mooie zonsondergang begon het met stormen, maar natuurlijk wilden gingen we toch eten waardoor we lekker doorweekt aankwamen in het restaurantje.

Omdat we ons de dag erna een beetje begonnen te vervelen op zo'n mooi eiland waar niets anders te doen is dan op het strand hangen (ik ben zelfs harrypotter gaan lezen!) gingen we de dag erna al naar Bangkok toe. Weer een kleine reis van ongeveer 10 uur. We kwamen in ons hostel die vol zat met koreanen, en we gingen uit op koh san road.

De dag erna hebben we het sightseeing gelaten voor wat het is en zijn we lekker gaan shoppen, dit maakte Bangkok al een stuk leuker dan de vorige keer! De sfeer was totaal anders dan 5 maanden geleden toen de koning net was overleden. We gingen weer naar de leuke feestjes toe.

En toen kwam toch echt de aller aller aller laatste dag van deze geweldige reis! Niet dat ik op deze dag heel veel heb gedaan, maar natuurlijk wel genoten net zoals elke dag die ik hier heb besteed! S'avonds gingen we naar tai's boxen kijken, ik het niet verwacht dat ik het echt leuk zou vinden maar na even waren we omringd door mannetjes die aan het gokken waren, toen we wat geld wonnen werd ik net zo fanatiek en was de wedstrijd super leuk! (helaas al het gewonnen geld ook weer verloren )Ik had nooit verwacht dat de tijd zo snel voorbij zou gaan, maar nu zit ik toch echt in op vliegveld te wachten op mijn check in. Na nog een keer leuk samen te zijn uitgeweest ook afscheid genomen van Michelle die nog wel lekker even door gaat! Het was een geweldige ervaring maar nu is het helaas weer tijd om terug te keren naar het koude nederland.

1. Alexandra van Berloo:
    23 maart 2017
    heerlijk voor mij en ook echt lente weer hier, valt mee met kou
  2. Janne:
    23 maart 2017
    Ik kijk er naar uit om je snel weer te zien goede reis xxx