Kuta- scootertrip

29 januari 2017 - Ubud, Indonesië

We kwamen aan in denpassar, meteen toen we het vliegveld uitliepen werden we overspoelt met duizenden vervelende taxi chauffeurs. Toen we na heel lang onderhandelen bij ons hostel aan kwamen konden we daar heerlijke pannekoeken maken!

De volgende ochtend wilden we gaan surfen, op het strand stonden super veel mensen die surfles aanboden, wij besloten om het zelf te gaan proberen maar na een half uurtje alleen maar te zijn weggespoeld besloten we toch een lesje te nemen. De les was super fijn, hierdoor snapte ik echt hoe het moest en ging het steeds beter. Het surfen was echt heel leuk! We gingen in de avond naar een hele grote club (waar zo ook lopend buffet hadden).

Die dag daarna gingen we nog een surfles nemen, nu ook met nog een ander meisje erbij, het was weer heel leuk (alleen kon mijn surfleraar dit keer amper engels). Na verbrand en uitgeput te zijn gingen we uiteten met de vader van michelle, die haar kwam opzoeken in bali.

We gingen een scooter huren, we kregen de aller nieuwste mooiste scooter waar nog geen schrammetje op zat. We gingen naar uluwatu, eerst stopten we bij de tempel boven op de rotsen bij de zee, het uitzicht was super mooi! We reden nadat we heerlijk hadden gegeten naar een super mooi wit achtig strand, voordat we hier kwamen was de scooter (met ons erop ja) omgevallen, waarna de scooter daarna nog een stukje verder reed met niemand erop, in de gloed nieuwe scooter zaten nu een paar krasjes en een gebogen spiegel. We gingen verder naar het strand waar we picknickte met heerlijke dragon fruit. Hierna gingen we weer verder naar een ander strand wat ook weer super mooi was. We kochten nog heerlijke bananaen bij het aller schattigste mannetje, toen gingen we de zonsondergang nog kijken bij een bar aan het strand, ook deze was heel mooi! Na aangevallrn te zijn door een hond, lang in de fille te hebben gestaan en verkeerd gereden te hebben kwamen we weer aan bij ons hostel.

We gingen de dag erna nog surfen, we hadden een goede deal dat we voor het zelfde geld mochten surfen tot we moe waren, na 3 uur begon alles toch wel veel pijn te doen en na 4 uur staan en vallen was ik toch wel heel moe. We zagen nog een gedeelte van een mooie zonsondergang en gingen hierna weer eten met de vader van michelle. In de avond gingen we uit met wat mensen van het hostel, helaas waren overal gekke Australiërs die het net wat minder leuk maakte.

We gingen een scooter huren voor 6 dagen om bali te verkennen. We begonnen te rijden op een super drukke weg naar ubud toe, we wilden geen boete van de politie dus hadden we ons helemaal ingepakt zodat we op de locals leken, hoewel we meer leken op vietnamesen begon iemand wel indonesisch tegen ons te praten. We hadden een heel leuk plekje gevonden om te slapen en gingen daarna naar monkey forest. Ik begon mijn apen opsesie van vroegen minder goed te begrijpen toen we werden aangevallen door verschillende apen, maar na wat schattige kleintjes te hebben gezien waren ze toch wel heel leuk. Het monkey forest lag bij het centrum, maar je was opeens midden in een soort regenwoud echt heel erg mooi. We gingen in de avond naar een balinese dans kijken, het was heel speciaal om te zien en er werd echt een verhaal verteld. Zo leuk om te zien hoeveel traditionele dingen een land kan hebben. Hierna was er beneden bij ons hostel wat reggy muziek, waar alle gekke hippies op af kwamen.

We stonden de volgende morgen om 5 uur op om de zonsopkomst te zijn bij de rijst velden, we kwamen precies optijd aan, helaas was het te bewolkt om de zonsopkomst te zien. We gingen naar de rijst plantages kijken, het was super mooi en leuk dat je er echt door heen kon lopen! Er stonden wel om de zoveel meter kraampjes voor donaties en souvenirs, wij hadden het geluk dat deze nog allemaal verlaten waren. Ook hebben we geen andere touristen hier gezien, heerlijk! We gingen ontbijten in ubud en daarna gingen we naar de elephant cave, het was niet echt een grot maar een tempel, weer in de super mooie natuur. Als je de grot in ging liep je door een soort mega stenen hoofd heen. Hierna gingen we naar een waterval, dit was een hele mooie (waar aziaten alleen maar foto's aan het maken waren met ons erbij). Na even bij de waterval gezeten te hebben gingen we verder rijden, we kwamen uit bij een zwart strand waar we tussen de locals gegeten hadden. We zagen vanaf hier een hele mooie berg, we gingen richting deze berg rijden en kwamen uiteindelijk in super mooie natuur uit! Er waren heel veel rijstvelden, we reden verder omhoog op dit kleine mooie paadje. Na een tijdje gingen we weer terug richting ubut na super veel mooie dingen gezien te hebben!

We hadden de volgende ochtend het plan gemaakt om via de oost kust naar amed te gaan, we reden eerst op een wat grotere weg waar een winkel was waar ik pindakaas kon kopen (ja dit wilde ik er even bij zeggen). Na een tijdje werd de weg wat kleiner en gingen we tussen de bergen langs de kust, het uitzicht werd steeds mooier. We kwamen op hele mooie stukken zonder touristen, de mensen waren super lief. Door dat het regen seizoen was, moesten we ongeveer 8 keer door een waterval op straat rijden, een keer was het te diep om te rijden, er stond een groep jongens die onze scooter over het water heen hadden getilt. We kwamen in de avond aan in amed, we wilden vanaf hier mount batur gaan beklimmen (de vulkaan) maar het was vanaf hier super duur om te boeken en het bleek ook nog verweg te zijn, dus besloten we die dag erop zelf te gaan. We sliepen deze nacht in een super schattig hotel met een kamertje met heel mooo uitzicht!

De volgende ochtend gingen we opweg naar mount batur, het zou nog zo'n 2 uur rijden zijn met de scooter. We kwamen op een weg die steeds stijler omhoog ging, het was een klein weggetje met weer een super mooi uitzicht! De weg werd wel steeds slechter en op sommige stukken hield de scooter geen 2 personen omdat het zo stijl omhoog liep. Op het puntje van de berg stond een school, alle kinderen gingen gewoon super hard met de scooter over deze weg met alleen maar gaten erin. We kwamen uiteindelijk bij een stuk waar ik een stukje bij iemand anders achterop ging omdat de weg zo moeilijk werd. Toen we uit eindelijk beneden waren gingen we bij super lieve vrouwtjes wat eten, we lieten ze nederlandse drop proeven waarna een meisje wegrende om het uit te spugen. We gingen hierna op zoek naar een goedkope tour guide (je mag de vulkaan niet op zonder) toen we er eentje op straat gevonden hadden gingen we op weg naar de vulkaan, eerst een stuk op de scooter (wat meer motor cross was). Hierna begonnen we te lopen toen we begonnen liepen we alleen in de mist. Maar na even kwamen we boven de wolk uit em hadden we alsnog super mooi uitzicht! We kwamen er op de top van de berg achter dat onze tour guide de vulkaan al in 2 jaar niet meer beklommen had, wel liet hij ons alles zien. De vulkaan was heel gaaf om te zien er waren overal plekken waar nog stoom uitkwam. we gingen weer terug naar beneden, en wilden weer richting kuta gaan. Na even rijden voelde we dat er iets mis was met de scooter, we werden door een lief mannetje geleid naar een garage waar het bleek dat onze band lek was gegaan door de slechte weg. Gelukkig hadden ze hem snel gemaakt en konden we terug naar ubud. We kwamen in de avond weer aan in het zelfde hostel.

We hadden nog voor de laatste keer heerlijk ontbeten in ubud en gingen daarna naar de thana lot tempel, na een paar keer verdwalen hadden we het gevonden, lopende langs alle souvenir shops kwamen er wat jongeren op ons af om engels te leren, wat heel schattig was maar na het 5e interview werd het wel wat teveel. We staan misschien wel 100x op de foto. Toen we eindelijk de tempel op konden viel deze heel erg tegen, eerst betaalde je geld om water en rijst op je te krijgen en vervolgens kon je maar een mini stukje de rotsen bij de tempel op, verder geen tempel gezien. Gelukkig was de nasi wel heel lekker wat de tempel net iets beter maakte. We gingen daarna naar ons hostel in kuta, haalde wat papieren voor de kapotte telefoon van michelle en gingen op weg naar samsung serivice centrum, die heel heel moeilijk was te vinden. Helaas kon de telefoon niet gemaakt worden en gingen we in de super harde regen terug naar kuta, dat is in iedergeval wat we dachten, blijkbaar waren we de verkeerde kant op aan het rijden. We gingen maar ergens in een soort garage avond eten, het was bijna het beste eten dat ik ooit gehad heb (op de peper waarvan ik dacht dat het een boontje was na). Uiteindelijk kwamen we doorweekt weer terug in kuta.

We hadden nog voor 1 dagje de scooter, we gingen eerst naar nusa dua, (we gingen over een gekke scooter brug) nusa dua bleek echt een plek te zijn voor de rijke touristen. Alles was super mooi schoon hier, eerst heb ik heel leuk iets geprobeerd wat ik al lang wilde proberen, een sagway rijden nu kan ik gelukkig zeggen dat ik dat ook nooit meer hoef te doen. Daarna gingen we naar een mooi rotsen strand na hier lekker gezeten te hebben gingen we terug naar kuta. We gingen een nieuwe telefoonkopen voor michelle in een groot winkelcentrum. We wilden in de avond uitgaan, maar het bleek Australia day te zijn waar we het maar een half uurtje konden uithouden tussen deze mensen.

De dag erna hebben we vrij weinig gedaan, heerlijk! We gingen zowat heel de middag opzoek naar een surf markt die niet bleek te bestaan. Verder hebben we gezellig gegeten en dat was de dag wel zo'n beetje.

De volgende dag ging ik surfen, de golven waren niet echt heel fijn vandaag. Wel lekker gesurft. Ook hebben we heel de dag indonesisch geleerd op straat.

1. Guy Blom:
    Hallo Jurel,

wat een droomvakantie!!

We lezen je verslag nog elke keer. Het is leuk om zo toch iets mee te krijgen van wat je/jullie allemaal meemaken. Wij hebben enkele weken niet kunnen rijden vanwege het weer. Sneeuw/ijs. Vandaag weer wel! Er is een nieuw meisje bijgekomen: Julia. Dus nu hebben we twee Pien's en twee Julia's. Dat is wel handig voor mij. Een Jurel heeft zich nog niet aangemeld.

Blijf schrijven,

Guy
  2. Tim:
    29 januari 2017
    Dat is wel fijn; de nieuwe blog van Jurel lezen op zondagochtend. Ik ben net weer op de stoel geklommen want ik was er vanaf gerold na het lezen van de peper die geen boon was.
  3. Janne:
    29 januari 2017
    Leuk dat het nogsteeds bevalt veel plezier nog. Blijf lekker verdwalen overal eh hahah xx
  4. Tante Mik:
    Hallo lieve Jurrrellebel,
    Zoveel apen, zoveel verhalen, geniet er nog maar even van. Wij tellen ondertussen de dagen af dat je weer lekker naar huis komt.